تماس با تمام بخش‌های گروه ویان

۰۲۱۹۱۰۰۷۳۹۳

واتس‌آپ برای ایرانیان مقیم سایر کشورها

۹۸۹۰۲۲۳۲۶۰۸۰

۹۸۹۳۳۰۶۲۰۹۱۱

لوگو به همراه اطلاعات ویان

مشاوره کودک در تهران توسط بهترین روانشناس کودک

از زمانی که پدر و مادر تصمیم می گیرند صاحب فرزند شوند، روانشناسی و مشاوره کودک اهمیت پیدا می کند.

مشاوره کودک مجموعه ای از روش های تعلیم و تربیت کودک است که والدین از همان ابتدا باید به این مهم توجه داشته باشند. سال های اولیه زندگی هر فرد از مهم ترین و حساس ترین دوران زندگی اوست. چرا که بخش عمده شخصیت بزرگسالان در دوره کودکی شکل می گیرد. و بسیاری از مشکلات در دوره بزرگسالی و عدم داشتن مهارت های اجتماعی ریشه در دوران کودکی افراد دارد.

مشاوره کودک که امروزه به یک دانش تبدیل شده، به کمک والدین آمده تا بیماری های رفتاری و روحی کودک را درمان کند. و همچنین به رشد استعدادهای کودک کمک کرده و خطر ابتلا به بسیاری از ناهنجاری های روحی کودکان کاهش پیدا می کند.

 

اهمیت روانشناسی و مشاوره کودک در تهران

والدین ممکن است در زمینه تربیت کودک، تخصص و تجربه کافی نداشته و دست به روش های غیر اصولی برای تربیت فرزند خود بزنند. متاسفانه استفاده از راهکارهای نامناسب تربیتی توسط پدر و مادران، ضربه سنگینی از لحاظ روحی و حتی جسمی به کودکان می زند. بعضاً تنبیه های غیر اصولی در زمان خردسالی و کودکی می تواند موجب بروز اختلالاتی همچون لجبازی، پرخاشگری، جویدن ناخن و … گردد. این لطمه ها در صورت عدم درمان، در دوران بزرگسالی به شکل ناهنجاری های روحی و حتی بزهکاری های اجتماعی نمود پیدا می کنند.

به همین علت کمک گرفتن از متخصصین در این زمینه می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات در دوران حساس کودکی باشد.تنبیه بدنی و رفتاری از شیوه های غلط تربیتی والدین است.

مشاوره-کودک-در-تهران

برخی اختلالات رفتاری و بالینی کودکان

  • جویدن ناخن. از علت های اصلی ناخن جویدن، اضطراب و نگرانی کودک است. در اغلب موارد این دل نگرانی کودک ناشی از اختلافات میان والدین است. و یا بعضاً این ناهنجاری در زمان کشمکش های حین پروسه طلاق دیده می شود.
  • پرخاشگری. این رفتار بیشتر زمانی رخ می دهد که والدین بین فرزندان خود تبعیض قائل می شوند. علت دیگر آن عمل نکردن پدر و مادر به برخی خواسته های کودک است. با این حال ممکن است دلایل پنهان دیگری نیز داشته باشد که نیازمند بررسی دقیق توسط است.
  • لجبازی. لجبازی از مهمترین مشکلاتی است که والدین برای درمان آن به روانپزشک و روانشناس کودک نیاز دارند. لجبازی در بیشتر موارد زمانی تظاهر پیدا می کند که خانواده صاحب فرزند جدیدی می شوند. بالتبع بیشتر توجه والدین معطوف به فرزند جدید شده و این رفتار موجب آزار کودک می شود. وی سعی می کند با لجبازی توجه خانواده را به سوی خود جلب کند. از علائم آن گریه کردن، بهانه آوردن، خرابکاری های عمدی، مخالفت کردن با اعضای خانواده در هر موضوعی است.
  • بیش فعالی. زمانی می توانیم بگوییم کودک بیش فعال است که این علائم را داشته باشد: حواس پرتی، واکنش غلط در برابر رفتار دیگران، بی ثباتی رفتاری، تمرکز بسیار پایین و هیجان زدگی. عدم توانایی انجام یک فعالیت بیش از چند دقیقه نیز از بارزترین رفتارهای کودک بیش فعال است. معمولاً این بیش فعالی دوران کودکی، بعد از سال ها و به مرور زمان کم می شود.

 

اما قطعاً مشاوره کودک نقش به سزایی در کاهش آسیب های کودک بیش فعال ایفا می کند.

  • شب ادراری. از شایع ترین اختلالات دوران کودکی است. اضطراب هایی که کودک در طول روز با آنها مواجه بوده و مشکلات خانوادگی می تواند منجر به شب ادراری شود. البته سابقه خانوادگی در این مسئله بی تاثیر نیست. مصرف مایعات قبل از خواب و داشتن عفونت ادراری نیز از علل پزشکی شب ادراری کودکان می باشد.
  • لکنت زبان. با پیدایش اولین نمودهای این عارضه در فرزند خود، حتماً از روش های درمانی مشاوره کودک کمک بگیرید. زیرا رها کردن کودکی که لکنت زبان دارد به این امید که به مرور زمان اصلاح می شود بسیار رفتار اشتباهی است. اختلال لکنت زبان اعتماد به نفس کودک را از بین می برد. و خود را در مقایسه با هم سن و سالان، ناتوان می بیند. اگر لکنت زبان به موقع درمان نشود، می تواند پایدار شده و تا زمان بزرگسالی گریبانگیر فرد شود.

 

مشاورکودک-در-تهران

 

روش های درمانی اختلالات رفتاری کودک

از بهترین روش های درمانی مشاوره کودک، بازی درمانی می باشد که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است.بازی درمانی نقش به سزایی در درمان کودک دارد.

نوروفيدبک تراپی از روش های جدید درمانی ناهنجاری های رایج کودکان است. این روش توسط سنسورهایی که روی سر کودک تعبیه می شوند، انجام می شود. با بررسی امواج مغزی ثبت شده می توان پی به نوع اختلالات کودک برد. شاید از نظر افراد، برای درمان اختلالات کودکان، نمی توان با آنها همچون بزرگسالان مکالمه داشت و از طریق صحبت کودک را درمان نمود. اما قطعاً یکی از اصلی ترین روش های درمانی مشاوره کودک، گفتگوی فردی غیر از خانواده و البته متخصص در این زمینه می باشد.
خانواده درمانی و درمان فردی کودکان از جمله روش های درمانی در روانشناسی و مشاوره کودک است. گاهی لازم است علاوه بر درمان خودِ کودک، خانواده او نیز تحت درمان قرار گیرند و به والدین آموزش های لازم داده شود.

چه زمانی باید ازروانشناس کودک  کمک بگیریم؟

در صورت مشاهده اولین علائم که گویای تغییرات رفتاری و عملکردی در کودک و نوجوان است حتما به مشاور کودک و نوجوان متبحر مراجعه کنید تا بتوانید جلوی عواقب و اثرات ناگوار آن را در آینده بگیرید. بسته به نوع مشکل و شدت آن ممکن است اقدامات درمانی زیر برای کودک یا نوجوان شما انجام شود:

  • جلسات مشاوره: این جلسات می‌تواند یک یا چند جلسه باشد.
  • جلسات روان درمانی: این جلسات حداقل ۵ جلسه و یا بیشتر می‌باشد. جلسات رواندرمانی، جنبه درمانی دارند و با بهبود عملکرد مغز باعث تغییر رفتار در کودک و نوجوان می‌شوند.
  • استفاده از دستگاه‌های تکنولوژیک: مانند آر تی ام اس، تی دی سی اس، نوروفیدبک و یا بیوفیدبک.
  • ارجاع به روانپزشک جهت تجویز دارو: از آنجا که روانشناس‌ها مجوز تجویز دارو را ندارند در صورت نیاز به مصرف دارو باید بیمار به دکتر روانشناس کودک  خوب در تهران ارجاع داده شود.

مشاوره کودک در بهترین مرکز مشاوره کودک درتهران

همانگونه که گفته شد، اگر اختلالات دیده شده در کودک توسط روش های تخصصی مشاوره کودک درمان نشود، قطعاً موجب بروز ناهنجاری های زیادی در آینده خواهد شد.پیشنهاد میکنیم حتما برای رفع ناهنجاری های روانشناختی کودک به متخصصین مجرب و قابل اعتماد مراجعه نمایید.

یافتن بهترین روانشناس کودک در تهران که مشاوره کودک را به صورت تخصصی ارائه دهد، با وجود مراکز متعدد مشاوره کودک در تهران شاید خانواده ها را دچار سردرگمی کند. اما گروه روانپزشکی ویان، این مشکل را حل کرده و با کادری مجرب و متخصص، خدمات درمانی مشاوره کودک را به نحو احسن به مراجعه کنندگان ارائه می دهد.

 

بهترین-روانشناس-کودک-در-تهران

 

بهترین روانشناس کودک در تهران

گروه تخصصی و فوق تخصصی ویان، مشاوره کودک را جزو اولویت های درمانی در مراکز خود قرار داده است. این گروه روانپزشکی به نحوی شایسته به بهبود روابط اجتماعی کودک کمک می کند. و با صبر و حوصله فراوان و دانش کافی، اختلالاتی همچون پرخاشگری، دروغگویی و لجبازی کودکان را موشکافانه تحت بررسی قرار می دهد.
مشاوره کودک در تهران توسط گروه ویان، در سه مرکز مختلف ارائه می شود. مطب واقع در میرداماد، علامه جنوبی و مطب سعادت آباد سه مرکزی هستند که بهترین روانشناس کودک در سعادت آباد تهران را می توان ملاقات نمود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 3]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *