تماس با تمام بخش‌های گروه ویان

۰۲۱۹۱۰۰۷۳۹۳

واتس‌آپ برای ایرانیان مقیم سایر کشورها

۹۸۹۰۲۲۳۲۶۰۸۰

۹۸۹۳۳۰۶۲۰۹۱۱

لوگو به همراه اطلاعات ویان
گروه روانپزشکی ویان / درمان اختلالات / چگونه یک روان درمانگر حرفه ای و مناسب پیدا کنیم

چگونه یک روان درمانگر حرفه ای و مناسب پیدا کنیم؟

 

انتخاب روان درمانگر خوب در تهران

حقیقت اینست، زمانی که به دنبال افزایش سطح سلامت جسمانی خودمان هستیم، کم و بیش می دانیم به کجا مراجعه کنیم و از کمک چه کسانی می توانیم بهره ببریم. اما در مقابل وقتی برای افزایش سلامت روان خود به کمک دیگران نیازمندیم، اوضاع کمی پیچیده می شود. کمک خواستن در یک چنین مواردی به خودی خود مساله ی دشواری به نظر می رسد، و پیدا کردن یک روان درمانگر خوب و مطمئن می تواند کمی به این دشواری بیفزاید.

در اینجا به چند شیوه برای یافتن یک روان درمانگر خوب در تهران  اشاره می کنیم.

 

 

تبلیغات پر زرق و برق مجلات زرد را فراموش کنید. اکثر این تبلیغات بسیار پر هزینه هستند و بسیاری از افراد متخصص در یک چنین مجلاتی خودشان را معرفی و تبلیغ نمی کنند، به علاوه هیچ نظارتی بر این تبلیغات و افراد معرفی شده در آن ها وجود ندارد.

از افراد حرفه ای که با آن ها آشنایی دارید مشورت بخواهید. اشخاصی نظیر وکیل، پزشک و دندانپزشکتان که مرتب با شما سر و کار دارند، با استاندارد های شما آشنا هستند و از اطلاعات شخصی شما حفاظت می کنند، قادرند تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند. این اشخاص در شبکه ای که مشغول به کار هستند با افراد زیادی آشنا بوده و به آن ها دسترسی دارند و بدین ترتیب می توانند راهنمای خوبی برای شما باشند. اما به خاطر داشته باشید به هنگام مشورت خواستن لازم نیست وارد جزئیات شوید بلکه کافی است اشاره کنید که برای مشکل کوچکی نیازمد مشورت با یک درمانگر هستید.

 

روان-درمانگر-خوب-در-تهران

با افراد خانواده مشورت کنید. اعضای خانواده نزدیک ترین اشخاص به شما هستند که یقینا صلاح شما را می خواهند و ضمن احترام گذاشتن به حریم شخصیتان می توانند به شما کمک کنند.

از یک روان درمانگر آشنا مشورت بخواهید. به طور مثال اگر خواهرتان برای حل مشکلاتش به یک درمانگر مراجعه می کند و از نتیجه اش راضی است اما شما برای مراجعه به یک روان درمانگر مشترک احساس راحتی نمی کنید، می توانید از او درخواست کنید تا شما را به درمانگر دیگری که مورد تاییدش می باشد ارجاع دهد. این اتفاق به طور مرتب در میان درمانگران اتفاق می افتد و قطعا آن هم درک می کنند که به هر دلیلی شاید نخواهید از کمک حرفه ای آن ها در امر درمان استفاده کنید اما تمایل دارید تا از توصیه آنان استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید : بهترین کلینیک روانشناسی در تهران

 

مراکز مشاوره در دانشگاه. امروزه تمام دانشگاه ها مجهز به یک مرکز مشاوره با درمانگران حرفه ای هستند که هم دانشجویان و هم افراد دیگر می توانند از خدمات این مراکز استفاده کنند. علاوه بر اینکه می توانید با مراجعه به این مراکز پیگیر حل مشکلات خود باشید، در صورت نیاز می توانید تقاضا کنید تا به عنوان مثال اگر برای رفت و آمد به دانشگاه دچار مشکل هستید، شما را به مرکز مشاوره ی دیگری که به منزل یا محل کار شما نزدیک باشد، ارجاع بدهند.

در اینترنت جست و جو کنید. زمانی که چند روان درمانگر خوب در تهران  به شما معرفی شد، می توانید به سراغ اینترنت بروید و کمی راجع به این افراد تحقیق کنید. گاهی اوقات می توانید از روی مطالب منتشر شده در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی توسط این روان  درمانگران، نسبت به آنان شناخت بهتری بدست بیاورید.

یا اگر مراجعان این روان  درمانگر در صفحه ی شخصی وی نظرات خود را منتشر می کنند، با خواندن این موارد می توانید دید کلی تری بدست بیاورید. اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از روان درمانگران خوب فعالیت چندانی در فضای مجازی ندارند و اگر در اینترت مطلب قابل ملاحظه ای در رابطه با ایشان نیافتید، دلیل نمی شود که اسمشان را از لیست خود خط بزنید.

رواان-درمانگر-حرفه-ای

 

بیشتر بخوانید : تفاوت روانپزشک با روانشناس چیست؟

 

خودتان را محدود به عناوین نکنید. روانشناس بالینی، مشاور خانواده یا روانپزشک همگی می توانند در صورت برخوداری از صلاحیت های لازم، به شما کمک کنند. بنابراین لازم نیست زمان زیادی را در لیست انتظار بمانید تا حتما از مشاوره ی فلان درمانگر استفاده کنید. حداقل دو یا سه گزینه را برای خود در نظر بگیرید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به هر کدام از آن ها مراجعه کنید.

از فناوری کمک بگیرید. اگر در منطقه  ای زندگی می کنید که بنا به هر دلیلی به یک روان  درمانگر مناسب دسترسی ندارید، می توانید از اسکایپ استفاده کنید. تا زمانی که به تکنولوژی دسترسی دارید و زمان گفتگوی شما با درمانگر یکی است می توانید از طریق اسکایپ و خدمات آنلاین از کمک درمانگر استفاده کنید. امروزه خدمات مشاوره ای آنلاین در بسیاری از مناطق جهان مرسوم هستند و عده ای زیادی از مردم از آن استفاده می کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *